homeride 24 & 25 juni 2017
kinderfonds

Log in

Al 946.907 Euro gedoneerd!
Teams: 70
Homeriders: 1062

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over HomeRide? Bekijk dan eerst of het antwoord hieronder staat. Staat jouw vraag er niet tussen, dan staan wij je graag te woord. Je kunt per mail contact opnemen met HomeRide via info@homeride.nl of telefonisch via +31 (0) 88 221 90 00. Vragen over je betaling, donatie of factuur? Neem contact op met Helen Poppes van het Ronald McDonald Kinderfonds.

Wat komt er bij kijken?

Wat is HomeRide?

Jezelf tot het uiterste dwingen, een teamprestatie van formaat neerzetten én iets voor het goede doel doen; dat is HomeRide. In teamverband fietsen HomeRiders in 2017 van Utrecht naar Utrecht: 500 kilometer binnen 24 uur. De route heeft de vorm van een hart. Want: Home is where your heart is. En dat besef je pas goed als je kind in het ziekenhuis ligt. Met deze sponsorwielertocht zamelen we geld in voor het Ronald McDonald Kinderfonds. Met iedere kilometer die HomeRiders afleggen, verkleinen we de afstand tussen ouders en hun zieke kind. 

Wie kunnen er meedoen aan HomeRide?

Ben je een doorgewinterde wielrenner of moet je je eerste wielerkilometers nog maken? Iedereen kan meedoen aan HomeRide! Het gaat erom dat je doorzettingsvermogen hebt én iets voor zieke kinderen en hun ouders wilt betekenen. Je fietst met een zelfgekozen team van Utrecht naar Utrecht, in de vorm van een hart. Ook als je minder sportief bent, kun je meedoen aan HomeRide. Bijvoorbeeld als teambegeleider, materiaalman of vrijwilliger.

Uit hoeveel teamleden bestaat een team?

Een HomeRide team bestaat uit minimaal 3 en maximaal 10 wielrenners. Daarnaast is er minimaal één begeleider die niet meefietst. 

Wat zijn de rollen binnen een team?

Een team bestaat uit 3 tot 10 wielrenners. Daarnaast kan je team uit meerdere begeleiders bestaan, zoals een teamcaptain, PR en social media manager, logistiek manager, fondsenwerver en/of een materiaalman.

Hoeveel teams mogen er in totaal meedoen?

Voor HomeRide 2017 geldt een maximum van 70 deelnemende teams. Zo kunnen we een veilig evenement organiseren en ieder team de individuele aandacht geven die het verdient.

Gezien de grote reservelijst hebben we na zorgvuldige afweging met professionele partijen kunnen besluiten dat uitbreiding naar maximaal 80 teams mogelijk en veilig is. De teams op de reservelijst zijn inmiddels ingelicht. We zijn ontzettend blij dat we zoveel enthousiaste HomeRiders kunnen verwelkomen! 

Moet ik de volledige 500 km fietsen?

Dat mag zeker, maar hoeft niet. Ieder jaar zijn er een aantal bikkels - soms zelfs een heel team - die HomeRide als fullrider afleggen. HomeRide leent zich er echter goed voor om in estafettevorm te fietsen. Zo wordt HomeRide een echte teamprestatie! De etappeverdeling stem je onderling af. Je fietst in ieder geval altijd met twee teamleden tegelijkertijd.

Wat zijn de kosten om deel te nemen aan HomeRide?

Per wielrenner bedragen de kosten € 75,-. Hiermee worden alle organisatorische kosten zoals eten en drinken onderweg, de GPS-apparaten en faciliteiten bekostigd. Begeleiders betalen €17,50 per persoon. Van iedere begeleider wordt gevraagd zich via de website bij zijn/haar team in te schrijven. Daarnaast dien je als team minimaal €7.000,- aan sponsorgeld op te halen, bestemd voor de Ronald McDonald Huizen. Tip: kijk ook eens bij de vragen/antwoorden onder het kopje 'fondsenwerving' op deze pagina.

Kan ik ook fietsen voor een specifiek Huis?

Jazeker. Het Ronald McDonald Kinderfonds heeft voor elk deelnemend team met lokale betrokkenheid bij een Ronald McDonald Huis een vast bedrag geoormerkt voor het betreffende Huis. Alle donaties boven de € 4.500,- komen ten goede aan dit specifieke Ronald McDonald Huis.

Kan ik inschrijven als ons team nog niet compleet is?

Ja, dat kan. Het is zelfs verstandig om dat te doen, voordat het maximum aantal van 70 teams bereikt is. De andere teamleden kunnen zich op een later moment (maar vóór 19 mei 2017) bij jouw team inschrijven.

Tot wanneer kan een team zich inschrijven?

Heb je voldoende getraind en heeft je team het benodigde sponsorgeld opgehaald? Dan is inschrijving mogelijk tot 19 mei 2017, tenzij het maximum aantal teams bereikt is. Let op: zorg dat alle teamleden voor deze datum zijn aangemeld.

Wat kan ik verwachten aan ondersteuning vanuit de organisatie?

De organisatie zal je diverse handvatten aanreiken, zodat jij je met je team maximaal kunt voorbereiden op het HomeRide weekend en voor die tijd het streefbedrag van €7.000,- kunt behalen. Denk hierbij aan diverse toolkits en downloadbestanden die beschikbaar komen zodra je als deelnemer bent ingeschreven. Daarnaast worden de teams ondersteund met fondsenwervende tips en organiseren we in informatiebijeenkomsten en een PreRide om je als deelnemers optimaal voor te bereiden. Tot slot maak je op homeride.nl een teampagina en persoonlijke pagina aan, die je helpen bij acties en fondsenwerving.

Fondsenwerving

Is het verplicht om €7.000,- op te halen om deel te mogen nemen aan HomeRide?

Ja, wanneer je als team in totaal minimaal €7.000,- hebt opgehaald, is jullie startbewijs voor HomeRide 2017 geldig en zijn jullie van harte welkom aan de start in Utrecht!

Is het haalbaar om minimaal €7.000,- aan sponsorgelden op te halen?

Het lijkt in eerste instantie veel geld, maar in de praktijk is het heel goed haalbaar om €7.000,- aan sponsorgelden in te zamelen. Voorgaande jaren haalden de teams zelfs gemiddeld rond de €14.000,- per team op. Zeker wanneer ieder teamlid zijn of haar sociale en/of zakelijke netwerk benadert met het verzoek om te steunen, geeft dit de fondsenwerving een boost. Ook kan het totaalbedrag enorm oplopen als je samen met je teamgenoten publieksacties organiseert; goed voor de teamspirit en erg leuk om te doen! Laten we met elkaar zo veel mogelijk overnachtingen realiseren voor ouders, op loopafstand van hun kind in het ziekenhuis. Want een ziek kind kan niet zonder zijn ouders!

Hebben jullie tips om het streefbedrag te halen?

Dat hebben wij zeker. Fondsenwerving is een echte teamprestatie. Op de social media kanalen en in de nieuwsbrief van HomeRide komen regelmatig fondsenwervende tips voorbij. Laat je ook inspireren door acties van andere HomeRide teams. Denk hierbij aan het organiseren van een veiling of een diner, laat je trainingskilometers sponsoren of verkoop speciale Chapeau HomeRide wijn. Uiteraard denken wij graag met je mee! Check voor nog meer tips en informatie de downloadpagina die, eenmaal ingeschreven, beschikbaar is na inloggen.

Waar gaat het sponsorgeld naartoe?

Uit onderzoek is gebleken dat voor een ziek kind de aandacht, warmte en nabijheid van ouders cruciaal zijn voor het herstel. Daarom wil het Ronald McDonald Kinderfonds zoveel mogelijk zieke kindjes herenigen met hun papa, mama, broertjes en zusjes. Een overnachting in een Huis kost gemiddeld € 60,- aan gas, water, licht, internet, onderhoud en meer.  Het sponsorgeld van HomeRide komt ten goede aan het Ronald McDonald Kinderfonds. Het Kinderfonds heeft een CBF-Keurmerk van het Centraal Bureau Fondsenwerving. Deze onafhankelijke instantie houdt toezicht op de bestedingen van fondsenwerving van HomeRide. Als team kan je ervoor kiezen om voor een specifiek Ronald McDonald Huis te rijden. Alle bedragen boven de €4.500,- van je teamdonatie gaan dan direct naar dat Ronald McDonald Huis. Het overige bedrag gaat naar het Ronald McDonald Kinderfonds en wordt besteed aan de ontwikkeling en exploitatie van alle Ronald McDonald Huizen.

Hoe kun je als team in de gele, groene of hartjestrui rijden?

Voor het team dat de meeste sponsorgelden binnenhaalt, de meeste acties organiseert, of de origineelste actie op poten zet, zijn er speciale truien. De respectievelijk gele, groene en hartjestrui geven letterlijk meer kleur aan het peloton en zijn een eer om te dragen.

De hartjestrui: het team dat de origineelste actie organiseert en de meeste likes verzamelt en door de kinderjury als winnaar wordt gekozen.

De groene trui: het team dat de meeste acties organiseert (zowel teamacties als individuele acties van teamleden worden meegeteld).

De gele trui: het team dat de meeste fondsen werft. 

Voor welke felbegeerde trui gaat jouw team?

Hoe kan iemand mij sponsoren?

Dat is heel simpel. Via je persoonlijke profiel of de teampagina op homeride.nl komt men op een donatieformulier terecht. Er kan een donatie worden uitgebracht als particulier of als bedrijf. Betalen kan direct via iDeal of een automatische incasso of betaling per factuur (vanaf € 500,-). Voor meer informatie over donaties en betalingen kun je contact opnemen met Helen Poppes van het Ronald McDonald Kinderfonds.

Hoe kan iemand mij sponsoren vanuit het buitenland?

Dat kan door het bedrag over te maken op NL61 RABO 0393 2000 00 onder vermelding van HomeRide en de naam van het team of de deelnemer. Vervolgens stuur je een e-mail naar h.poppes@kinderfonds.nl met daarin de (bedrijfs)gegevens van de sponsor en de persoonlijke boodschap aan het gesponsorde team of HomeRider. Zodra de betaling en e-mail binnen zijn, zorgen wij ervoor dat de donatie op de juiste pagina terecht komt en bij de stand van het team of de HomeRider wordt opgeteld. Dit kan enkele dagen duren i.v.m. de betaalverwerking tussen de banken.

Hoe werkt het als mijn sponsor via een factuur wil betalen?

Een sponsor kan op de website van HomeRide een factuur aanvragen vanuit het donatieformulier. Dat kan bij donaties vanaf €500,- . De factuur wordt binnen 2 weken verstuurd. Voor meer informatie kan je contact opnemen met Helen Poppes van het Ronald McDonald Kinderfonds.

Wat kan ik mijn sponsor aanbieden als tegenprestatie?

Natuurlijk kan je zelf creatieve tegenprestaties voor je sponsoren verzinnen. Heb je hier alsnog hulp bij nodig? Laat dit ons dan weten. We denken graag met je mee! Heb je een sponsor die €5.000,- of meer sponsort aan je team, dan is er een mooie logopositie beschikbaar op het algemene HomeRide shirt. Deze sponsoren moeten voor 28 maart 2016 bekend zijn (i.v.m. bedrukken van het HomeRide shirt) en doorgegeven worden aan de organisatie via info@homeride.nl

Wanneer vinden de incasso’s voor donaties en inschrijfgelden plaats?

Indien je opdracht hebt gegeven voor een automatische incasso, worden de gelden op de laatste werkdag van juni 2017 geïncasseerd.

 

Voor de inschrijfgelden zijn er twee mogelijkheden:

Heeft de teamcaptain bij het inschrijven van jouw team gekozen voor individuele betaling, dan wordt het deelnemersgeld eind juni van jouw rekening geïncasseerd. Dit betreft € 75,00 voor een wielrenner en € 17,50 voor een begeleider.  

Is er geen sprake van individuele betaling, dan ontvangt de teamcaptain op het opgegeven adres eind juni een factuur voor de deelnemersgelden. Dit betreft eveneens € 75,00 voor elke wielrenner in het team en € 17,50 per begeleider.

Voor meer informatie over de incasso werkwijze van het Ronald McDonald Kinderfonds:  https://www.kinderfonds.nl/hoe-kunt-u-helpen/voor-donateurs/wat-u-moet-weten-over-iban

 

 

 

 

Veiligheid

Is het niet gevaarlijk om ‘s nachts te fietsen?

HomeRide neemt allerlei voorzorgsmaatregelen om het fietsen in de nacht zo veilig mogelijk te maken. Zo streven we ernaar om over de volledige route verlichte fietspaden uit te zoeken. Op de fietspaden die minder goed verlicht zijn zetten we motorbegeleiding in. Het risico om 's nachts te vallen of tegen een obstakel aan te rijden, kan bovendien behoorlijk verminderd worden als je goed voorbereid bent op het fietsen in het donker. We raden aan om met het volledige team minimaal twee keer 's nachts te trainen en een goede stuurverlichting te monteren. De ervaring van de voorgaande zes edities van HomeRide leert dat er, mede door de hoge kwaliteit van fietspaden in Nederland, zelden problemen zijn. Tip: spreek met je team duidelijke en korte commando's af. Bijvoorbeeld: 'paaltje, scherpe bocht links, rem', etcetera.

Is het verplicht om met verlichting te fietsen?

Ja, elke deelnemer is verplicht om met goede verlichting te fietsen. HomeRide blijft een 24-uurs tocht en we rijden dus ook een groot gedeelte in het donker (de zon is onder van 22.00-05.30 uur). Ons advies is te kiezen voor verlichting die minimaal 8 uur kan branden met een lichtopbrengst van minimaal 200 lumen

Waarom fietsen we in de nacht?

HomeRide is een 24 uur durende wielertocht. Die 24 uur staan symbool voor de zorg van ouders voor hun zieke kind; die gaat ook 24 uur per dag door. Daarnaast horen wij van de deelnemers dat het fietsen in de nacht meerwaarde heeft. HomeRide is de enige wielertocht in Nederland waar deelnemers ook ’s nachts fietsen. Dit geeft zowel op sportief gebied als qua beleving een extra dimensie.

Zijn er veiligheidseisen waar de volgauto’s rekening mee moeten houden?

Voor de volgauto’s wordt een routeboek beschikbaar gesteld met een gedetailleerd routeplan en waarin de belangrijkste stoppunten onderweg worden aangegeven. Houd je als volgauto aan de verkeersregels. Met name het ‘meerijden’ met je team op provinciale wegen is zeer gevaarlijk. Voorkom niet alleen ongelukken maar ook dat we door politie en gemeenten worden aangesproken: we willen graag voor de komende jaren ook hun medewerking. 

Moet ik in gezonde conditie verkeren om mee te kunnen doen?

Voor deelname aan HomeRide is een gezonde basisconditie gewenst. Deelnemers wordt van te voren gevraagd een medische verklaring te ondertekenen die je bij de start in Utrecht aan de organisatie overhandigt. Deze verkaring vind je - als je bent ingelogd- bij de handige documenten/downloads onder het kopje 'begeleiding'. Daarnaast kan je het zo zwaar maken als je zelf wil. Heb je een mindere fietsconditie? Dan fiets je bijvoorbeeld maar één of twee etappes. Bij enige twijfel over je eigen gezondheid of die van je teamgenoten tijdens HomeRide stop je direct met fietsen en neem je contact op met het medische team.

Hoe is de EHBO geregeld?

Op ieder checkpoint is een EHBO post aanwezig en er rijdt een mobiel EHBO team rond die je via HomeRide Headquarters kan oproepen. Headquarters stuurt vervolgens een medisch team naar de locatie waar jullie je op dat moment bevinden. Uiteraard kan je in het geval van ernstige gevallen direct 1-1-2 inschakelen (licht in ieder geval HomeRide Headquarters in). 

Worden de teams gevolgd via een track&trace systeem?

Ja, de teams worden door de organisatie gevolgd via een tracker die zij verplicht de gehele route bij zich dragen. Deze informatie wordt gebruikt om medische assistentie te kunnen sturen en om de veiligheid van de deelnemers te kunnen monitoren. Ook is het leuk dat begeleiders en andere geïnteresseerden je zo via de website kunnen volgen.

Hoe gaat de organisatie om met gevaarlijke verkeerspunten?

De organisatie brengt alle gevaarlijke punten op de route in kaart en zal de nodige maatregelen nemen zoals het plaatsen van waarschuwingsborden, extra verlichting of het verzorgen van verkeersregelaars op onoverzichtelijke kruisingen. Houd je te allen tijde aan de verkeersregels. Met name in Limburg word je meteen beboet als je niet op het fietspad blijft. Blijf ten slotte goed communiceren met je teamleden als je onderweg paaltjes, hobbels of kuilen tegenkomt.

Gaat HomeRide altijd door?

HomeRide gaat in principe altijd door, mits er extreme (weers)omstandigheden van toepassing zijn.

Wat is de rol van de NTFU binnen HomeRide?

De Nederlandse Toer Fiets Unie is aan HomeRide verbonden als quality partner en adviseert HomeRide op elementen zoals veiligheid en operationele uitdagingen rondom een toertocht. 

Vrijwilligers

Hoe kan ik helpen voorafgaand aan, tijdens of na HomeRide?

HomeRide zou niet kunnen bestaan zonder de inzet van betrokken, enthousiaste vrijwilligers met het hart op de juiste plek! HomeRide is de afgelopen jaren enorm gegroeid en de verwachting is dat er ook dit jaar meer dan 1000 HomeRiders aan de start in Utrecht verschijnen. De hulp van enthousiaste vrijwilligers is hard nodig om dit evenement succesvol te laten verlopen. Per locatie zijn we op zoek naar sterke sjouwers die helpen met de op- en afbouw, registratiekanjers, route uitpijlers, cateringhelden, vriendelijke gastvrouwen en –heren, bewakers van de fietsenstalling, fietsenmakers, masseurs, fotografen en gezellige sfeermakers. 

Waar kan ik mij opgeven als vrijwilliger voor HomeRide?

Lijkt het je leuk om je als vrijwilliger in te zetten voor HomeRide? Of ken je misschien iemand die zich graag wil inzetten als vrijwilliger? Aanmelden kan via ons online aanmeldformuler. Hierin kan je o.a. je kwaliteiten en voorkeur qua locatie en tijd aangeven.

Hoeveel tijd ben ik kwijt aan mijn vrijwilligerswerk voor HomeRide?

De definitieve tijden kunnen wij op dit moment nog niet aangeven maar naar verwachting ben je zo’n 2 tot 3 uur voor opening van een locatie en 2 uur na sluiting van een locatie bezig. Gemiddeld moet je rekening houden met een dag van c.a. 8 uur. Daarnaast is het altijd handig om vooraf naar de vrijwilligersbriefing te komen zodat je goed voorbereid aan de slag kan als vrijwilliger bij HomeRide. 

Wordt er een informatiebijeenkomst voor vrijwilligers georganiseerd?

Ja, een aantal weken voor HomeRide organiseren wij een vrijwilligersbijeenkomst op de locatie waar jij voor ingedeeld bent. Zo kan je goed voorbereid beginnen aan HomeRide. De data voor de bijeenkomst zijn nog niet bekend. Uiteraard word je hierover geïnformeerd.

Krijg ik een onkostenvergoeding?

Eventueel gemaakte reiskosten kunnen bij de organisatie gedeclareerd worden.

Voorbereiding

Hebben jullie trainingsschema’s beschikbaar?

Ja, we hebben voor de 300 en 500 kilometer trainingsschema’s beschikbaar. Deze schema’s zijn te downloaden via de downloadpagina als je bent ingelogd op de website. Daarnaast is het ook een idee om je trainingskilometers vast te leggen in Strava. HomeRide heeft daar ook een account!

Organiseren jullie ook gezamenlijke trainingen?

 

Voor HomeRide 2017 organiseren we twee PreRides.

De eerste vindt plaats op zaterdag 9 april van 10:00-15:00 uur bij WV Eemland. Het programma start om 10:00 uur met een inloop en informatiemarkt. Aansluitend geven we  uitleg over de GPS en een update over HomeRide zelf. Rond 12:00 uur starten we met een fietsclinic. Wie wil kan aansluitend een route rijden met de GPS.

De tweede PreRide vindt plaats op zaterdag 13 mei van 10:00-15:00 uur bij RWC Ahoy' in Rotterdam.

Kom ook, en schrijf je nu in, zodat we rekening kunnen houden met je komst!    

Moeten wij onze eigen logistiek regelen?

Ja, teams regelen hun eigen logistiek. Tips? Neem contact op met de organisatie of check de informatie bij ‘veiligheid’ of de downloads achter de inlog.

Is er parkeergelegenheid bij alle locaties?

Ja bij alle locaties is voldoende parkeergelegenheid voor de volgauto’s van de HomeRiders. Afhankelijk van de lengte van de auto ontvangen jullie een parkeerkaart. De parkeerbegeleiders bij de checkpoints verwijzen je op basis van die parkeerkaart naar de geschikte parkeerplaats. De parkeerkaarten dienen aangevraagd te worden bij de organisatie. Er is een maximum aantal volgauto’s per team ingesteld (maximaal 3 personen auto’s, of 1 personenauto en 1 langer voertuig van (> 5,2 meter) is toegestaan).

Hebben jullie tips voor fondsenwerving?

Onder de downloads op je teampagina staat een fondsenwervings toolkit met allerlei tips & tricks voor de fondsenwerving. Heb je vragen of wil je dat we meedenken in hoe je met je team minimaal €7.000,- aan fondsen kan werven? We denken graag met jullie mee!

Wat stelt de organisatie beschikbaar aan materialen voor HomeRiders?

Bij je deelname aan HomeRide ontvang je van de organisatie een HomeRide shirt, persoonlijk startnummer en een goodiebag. Per team ontvang je een GPS apparaat en tracker die je verplicht bij je dient te dragen tijdens HomeRide. Onderweg verzorgt de organisatie voldoende ravitaillering en op de checkpoints staan er heerlijke maaltijden voor je klaar. Onderweg verzorgt Profile een mobiele fietsenmaker en een fietsenmaker op de checkpoints. Je zorgt zelf voor alle materialen voor je fiets, verlichting en ook voor voldoende reservekleding. Check bij de downloads de HomeRide-checklist, daar zie je aan wat je moet denken en kan je controleren of je alles voorradig hebt.

Kan de organisatie ons helpen in media benadering?

Ja dat kan zeker. Deel je verhaal met ons en wij kunnen je helpen met de benadering van de lokale en wellicht landelijke media. Daarnaast hebben wij ook een communicatie toolkit beschikbaar onder de downloads.

Ontvangen wij een HomeRide shirt?

Iedere wielrenner die deelneemt aan HomeRide ontvangt een HomeRide shirt. Het shirt kan je op 24 juni bij de start ophalen, of van te voren bij één van de afhaallocaties. Die locaties worden t.z.t. bekend gemaakt.

Bij inschrijving geef je aan ons je maat voor je shirt door. Wil je alsnog je maat wijzigen? Dat kan door in te loggen op je profiel en je gegevens daar aan te passen. Wijzigingen kunnen tot half mei worden doorgegeven.

Het is ook mogelijk om een teamsponsor die meer dan €5.000,- sponsort een positie op het HomeRide shirt aan te bieden. Ook dit bedrag moet voor 25 maart 2017 als donatie worden bijgeschreven (i.v.m. bedrukking van het shirt). 

Kan ik ook rondleiding organiseren bij een Ronald McDonald Huis?

In overleg is dat zeker mogelijk en is een mooie manier om je donateurs te laten zien waar je het allemaal voor doet. Neem contact op met de Huismanager of de organisatie en zijn kijken we of we hiervoor een moment kunnen inplannen.

HomeRide weekend

Hoe weten we welke route we moeten rijden?

Teams krijgen op 24 juni bij registratie voor de start op locatie een GPS apparaat en trackers. Op de GPS staat de route voorgeprogrammeerd zodat je precies weet hoe je moet rijden. De route is niet uitgepijld, dus zorg ervoor dat je te allen tijde voldoende batterijen bij je hebt. Daarnaast ontvangen alle teams een routeboek waarin de details van de route zijn opgenomen, specifieke stopplaatsen zijn opgenomen en de adressen van de checkpoints staan vermeld.

Welke faciliteiten zijn er onderweg?

Onderweg is een aantal cheerpoints ingericht met ravitaillering. Op de checkpoints is er voor alle deelnemers en begeleiders een maaltijd, is er gelegenheid om te douchen of even uit te rusten of kan je even een bezoek brengen aan de masseur. Ook mag entertainment niet ontbreken op deze locaties.

Hoe is het geregeld qua eten en drinken?

Deelnemers en begeleiders ontvangen een speciaal polsbandje van de organisatie. Op vertoon van dit bandje kunnen zij onderweg op de cheerpoints en bij de checkpoints gratis eten en drinken. 

Starten we allemaal tegelijk?

Je start als team gezamenlijk vanaf de startlocatie (met z'n allen in het HomeRide shirt). De startvakken worden ingedeeld op volgorde van inschrijving. De gele, groene en hartjestrui starten helemaal vooraan. De definitieve startvolgorde wordt daags voor HomeRide aan de deelnemers gecommuniceerd.

Is er nog iets georganiseerd op de finish?

Op de finish worden alle teams feestelijk ontvangen. Na een tocht van 500 kilometer en 24 uur staan familie en vrienden uiteraard bij de eindstreep. Er is gezellige muziek en er worden side-events georganiseerd. Meer informatie over het finishprogramma volgt later.

Kan ik mijn familie en vrienden uitnodigen om mij aan te komen moedigen?

Natuurlijk kan je familie en vrienden uitnodigen om je aan te komen moedigen op de HomeRide locaties. Leuk zelfs! We raden aan om met elkaar af te spreken op de start- of finish locatie of op de checkpoints. Daar is voldoende parkeergelegenheid en ruimte zodat iedereen zijn of haar familie kan uitnodigen. 

Hoe kan ik HomeRide volgen onderweg?

In het HomeRide weekend kan je via de website precies volgen waar een team zich bevindt door de tracker die ze bij zich dragen. Houd daarnaast ook de social media kanalen in de gaten voor de laatste update.

Wanneer wordt de eindopbrengst bekend gemaakt?

De cheque met de eindopbrengst wordt inofficieel op zondag 25 juni bij de finish bekend gemaakt. Daarna is het uiteraard nog mogelijk om te doneren. Samen gaan we ervoor om zoveel mogelijk overnachtingen te realiseren voor gezinnen, op loopafstand van hun zieke kind in het ziekenhuis. Aan het einde van de dag presenteren we nogmaals de (evt. verhoogde) eindopbrengst.

Waar kan ik de foto’s en video’s van HomeRide vinden?

De foto’s en video’s van HomeRide worden gedurende het weekend uiteraard op de social media kanalen geplaatst. Na het weekend verschijnen de foto’s op de website van HomeRide. Heb je zelf een mooie foto? Deel hem met ons!