homeride 22 & 23 juni 2019
kinderfonds

Log in

Al 74.512 Euro gedoneerd!
Teams: 52
Homeriders: 367

"Als je twijfelt, moet je het doen"

Na jaren sponsor geweest te zijn, besluit IT-bedrijf WilroffReitsma zelf mee te doen aan HomeRide in 2018. CEO Michiel Verhooren vertelt: “We hebben een handje vol fanatieke fietsers in het bedrijf en spontaan besloten we ervoor te gaan.”

In 2017 fuseren de bedrijven Wilroff uit Amersfoort en Reitsma uit Halfweg. Ze gaan verder als WilroffReitsma. Beide bedrijven hebben een heel eigen, van elkaar verschillende, bedrijfscultuur. Gezamenlijk gaan ze zich inzetten voor de Ronald McDonald Huizen in Utrecht en Amsterdam. Collega Leon Mulder: “Bij ons werken een groot aantal jonge ouders. Het doel spreekt ons aan, omdat het zo’n basisbehoefte is. Ieder ziek kind wil zijn ouders dichtbij en elke ouder wil dicht bij zijn zieke kind zijn.”

Meer verbondenheid

“Behalve dat we gegrepen waren door het doel, hoopten we ook dat we intern meer verbondenheid zouden krijgen”, vertelt Michiel. “En wat we gehoopt hadden, werd werkelijkheid. Het vergde team-effort om HomeRide succesvol af te ronden. Behalve de fietsers hadden we ook collega’s die zich bezighielden met logistiek, support en fondsenwerving.”

In de voorbereidingsfase stond elke week een andere collega in de spotlight, zodat heel het bedrijf wist waar hij of zij voor HomeRide mee bezig was. Sindsdien zijn de communicatie binnen het bedrijf en het teamgevoel verbeterd. Michiel: “Als je iemand 24 uur lang in een heel andere omgeving meemaakt dan op het werk, dan is het contact daarna veel informeler. Het voelde als een overwinning voor het hele bedrijf toen we over de finishlijn fietsten.”

Onvergetelijk

“Al met al was het een onvergetelijke ervaring. Volgend jaar zijn we er zeker weer bij!” Michiel en Leon hebben nog wat tips voor aspirantteams: “Begin op tijd, leer van andere deelnemers en last but not least: als je twijfelt, moet je het doen!”